Retur, Bytte & Reklamasjon
RETUR, BYTTE & REKLAMASJONER
RETUR & BYTTE
Kan jeg returnere eller bytte en vare etter den er mottatt?
- Ja, du har 14 dagers angrerett.
- Du kan returnere og bytte varer som er ubrukt, som befinner seg i samme stand som den ble mottatt og hvor merkelapper og emballasje ikke er skadet eller fjernet.
- Alle returer/bytter skal forhåndsavtales.
- Du behøver ikke oppgi noen grunn til retur.
- Spesialtilvirkede varer byttes IKKE. (F.eks klær og tekstiler med navn, initialer eller produkter som er made to order.)
- Med returen sender du utfylt angrerettskjema.
- Du som kunde er ansvarlig for produktets tilstand etter at du har mottatt produktet og under returforsendelsen.
- Vi anbefaler å sende returer med sporingsnummer f.eks med Helthjem eller Posten.
- Du sender varen(e) til:
Catmar Living AS
Att: Maren Dahl
Gudbrandsdalsvegen 333
2624 Lillehammer
- Varen(e) må være i originalforpakning, ubrukt og godt innpakket.
- Ikke skriv eller klistre postlapp direkte på produktenes emballasje.
- Du betaler porto for retur selv (vi refunderer ikke denne).
Hva skjer dersom jeg ikke henter pakken på mitt uthentingssted?
- Dersom bestillingen ikke blir hentet på ditt uthentingssted innen fristen, vil pakken bli sendt i retur til oss.
- Du vil da bli belastet et retur- og administrasjonsgebyr på kr 250.
RETUR & TILBAKEBETALING
Jeg har sendt varer i retur, hva gjør jeg med min faktura hos Klarna?
- Gi beskjed til hello@moonliving.no at du ønsker å sende noe i retur. (Du vil få instrukser om hvordan returen skal sendes.)
- Logg inn på Klarna og gå til fakturaen knyttet til varene du vil returnere. Klikk på “Informer om retur” og bekrefte ved å klikke “Jeg har returnert varer”. (Det er også mulig å ringe Klarna på telefonnummer 21 01 89 91 for å gi beskjed om dette.)
- Du kan velge å betale den originale fakturaen, og bli refundert av Klarna når returen er ferdigbehandlet hos oss. (Klarna refunderer pengene 10-14 dager etter returen er ferdigbehandlet.)
Faktura/Konto:
- Når du deler opp betalingen på en faktura, samles dine kjøp med Klarna på en faktura.
- En samlet månedsfaktura betyr 1 betaling, ett KID-nummer og et administrasjonsgebyr på 45 kr.
- Er det første gang du velger å delbetale et kjøp, sender Klarna deg en kontoavtale slik at du kan godkjenne vilkårene for delbetaling.
- Når du har signert og returnert kontoavtalen sender de deg en månedsfaktura i slutten av måneden. (Forfallsdato vil være i begynnelsen av påfølgende måned.)
- Du kan velge å betale hele beløpet, eller dele opp beløpet og betale i ditt eget tempo.
- Velger du å refundere varer som er betalt med konto, blir returbeløpet automatisk trukket fra på din konto hos Klarna.
Visa eller Mastercard:
- Pengene vil automatisk bli refundert tilbake til kontoen du handlet fra.
- Pengene vil bli ført tilbake så snart returen er ferdigbehandlet (1-2 uker).
REKLAMASJONER
Jeg har mottatt et skadet/defekt produkt? Hvordan går jeg fram?
- Send oss en e-post til hello@moonliving.no med så mye informasjon som mulig: ordrenummer, varenummer, beskrivelse av skaden, bilder av produkt (og skadet emballasje) og eventuell annen relevant informasjon.
- Avhengig av den konkrete situasjonen vil du motta videre instruksjoner.
- Ikke send varen i retur før du har kontaktet oss.